Dan helpen we je graag! Alle ingediende aanvragen worden beoordeeld door ons bestuur aan de hand van de onderstaande criteria en voorwaarden. Hieronder leggen we je graag uit hoe de procedure verloopt.
We ontvangen graag uw aanvraag voor financiële ondersteuning, die uitsluitend digitaal kan worden ingediend. U ontvangt van ons een bevestiging.
Door het beantwoorden van de vragen krijgen wij als bestuur meer inzicht in wat uw aanvraag inhoudt en welk beoogd effect u wilt realiseren met uw project.
Na ontvangst wordt uw aanvraag toegewezen aan twee bestuursleden (behandelaren) die deze zullen beoordelen aan de hand van de criteria en voorwaarden.
Indien er onduidelijkheden zijn, zullen de behandelaars contact met u opnemen voor nadere toelichting.
De behandelaars schrijven op basis van de ontvangen informatie een advies aan het voltallige bestuur.
Hierbij worden verschillende aspecten in overweging genomen, waaronder de concreetheid van de aanvraag, de impact op de gemeente Hengelo, naleving van de aanvraagtermijn, de begroting en eventuele goedkeuring van de Raad van Toezicht.
Het bestuur komt tien keer per jaar bijeen om uw aanvraag zorgvuldig te bespreken, te beoordelen en een besluit te nemen. We streven naar een consensus besluitvorming. Als er geen consensus wordt bereikt, wordt het besluit genomen op basis van de meerderheid van stemmen van het voltallige bestuur.
Ons doel is om u binnen drie maanden na indiening duidelijkheid te geven.
Wanneer uw aanvraag tijdens de bestuursvergadering is behandeld, wordt u binnen 3 werkdagen na de vergadering per e-mail op de hoogte gebracht van het besluit. Is uw aanvraag goedgekeurd, dan ontvangt u de toekenningsbrief als bijlage.
Er kan niet worden gecorrespondeerd over het besluit.
In de toekenningsbrief kunt u lezen welk bedrag aan subsidie u van ons ontvangt en onder welke voorwaarden.
Om uw subsidie te kunnen uitbetalen, hebben wij een factuur in pdf-formaat van u nodig. Zorg ervoor dat de factuur alle relevante details bevat.
Binnen drie maanden na voltooiing van uw project verwachten wij een verantwoording. Dit omvat:
1. Een bevestiging dat het project is uitgevoerd, eventueel onderbouwd met foto’s, een krantenartikel of een kort eigen verslag.
2. Een overzicht van de werkelijke uitgaven en inkomsten.
Of het nu vóór de uitvoering of na de realisatie van het project is, wij stellen het op prijs als u ons beeldmateriaal, links en teksten over uw project toestuurt, zodat wij een bericht hierover op onze website kunnen plaatsen.
We sturen ook graag informatie over goedgekeurde projecten door naar de (lokale) media. Indien u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit aangeven op het aanvraagformulier.
Wij verzoeken u om bij uw publiciteit een link naar en/of het logo van het Fuldauer Fonds te plaatsen (zie downloads).